{{Blog.cim}}

share

Egy kis összehasonlítással, ismerjétek meg a Cinema Line sorozat legkompaktabb és legkönnyebb kameráját a SONY FX3-at.

Az FX3 az FX9 és FX6 Cinema Line kamerákkal együtt lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy az S-Cinetone segítségével utómunkálatok nélkül hozhassanak létre mozifilmes látványvilágot. A Sony zászlóshajójának számító VENICE kamera által ihletett színtudomány alapján az S-Cinetone természetes középtónusokat, lágy színeket és csúcsfényeket kínál, amelyek elengedhetetlenek a filmes megjelenéséhez. Az S-Cinetone mód az A7S III-ból jelenleg hiányzik, az S-Log és HLG opciók azonben itt is és ott is rendelkezésre állnak. De minden jel arra utal, hogy ez a különbség csak a következő A7S III firmware frissítésig fog tartani.

A legjelentősebb különbség a két kamera között talán akkor fogod látni, amikor megfordítod a fényképezőgépet. Szembetűnő a hűtőventilátor nyílása és a hatékony hőelvezetőrendszer. A hűtés meghosszabbítja a kamera felvételi időtartamát az A7S III-hoz képest, és nagyobb megbízhatóságot/kiszámíthatóságot is biztosít, ami elengedhetetlen a videofelvételek elkészítéséhez. Az új kamera por- és nedvességálló kialakítással és tartós magnéziumötvözetű vázzal rendelkezik. Ezen felül az USB PD (Power Delivery) funkció gyorsttöltést is lehetővé tesz a folyamatos rögzítés érdekében.
Az FX3 kezelőszervei szintén különböznek az A7S III vezérlőitől, vagy legalábbis másként vannak elhelyezve. A fényképezőgép joystickja a gép felső részén van és megtalálható rajta egy nagyobb, könnyebben elérhető [REC] gomb. A kamera többi kezelőszerve közül sok hasonlít az A7S III-hoz. A markolat tetején elhelyezkedő zoomkar nem csak a kompatibilis (motoros) zoomobjektívet szabályozza, de a Clear Image Zoom funkció használatával a nem motoros eszközökkel is lehetővé teszi a zoomolást, kisebb képminőségromlás mellett – ezzel csökkentve az adott projektekben használt objektívek számát. 

A kar továbbá a manuális zoomgyűrűhöz képest jóval finomabb zoomolást tesz lehetővé. Az FX3 kompromisszummentes megoldást nyújt professzionális eszközök és kezelhetőség tekintetében. A filmforgatás során leggyakrabban használt gombok, mint az ISO, az írisz, a fehéregyensúly-szabályozó a markolatnál, a váz tetején találhatók. A kialakítás pedig egykezes irányítást tesz lehetővé. Ezen felül a kiemelkedő hatékonyság érdekében a felhasználók a készülék 15 gombjára összesen 140 funkció állíthatnak be.

Hasonlóan az FX6-hoz, mindegyik paraméternek megvan a megfelelő gombja, amely lépteti a módokat az aktív, rögzített és az automatikus vezérlés között. A Sony szerint ez a logikus elrendezés és működési mód, ami megkönnyíti az egyedül dolgozó filmesek dolgát. 

Lényeges, hogy a kamerához vásárolható fogantyú beépített XLR audioadaptert tartalmaz. Specifikációjában ez nagyon hasonlít az XLR-K3M adapterhez. Az XLR-K3M-hez hasonlóan az XLR fogantyú is tartalmaz egy pár XLR/6,3 mm (1/4 ") TRS csatlakozót, mindegyikhez külön hangerőszabályzóval és van rajta egy 3,5 mm-es sztereó csatlakozó is. Az XLR fogantyú digitalizálja és továbbítja a hangot a kamerába, a 3,5 mm-es jack aljzatokkal együtt pedig támogatja a 4 csatornás hangfelvételt is.

Lényegében az FX3 videó képességei pontosan megegyeznek az A7S III képességeivel. Az UHD 4K-t akár 60p-vel is képes a szenzor teljes 4,2K pixeles szélességéből kiolvasni, enyhe vágással, de még mindig 4K felbontással pedig másodpercenként akár 120 képkockát rögzíthetünk. A rendkívül sima, lassított (akár ötszörös), QFHD (3840 x 2160) felbontású, autofókuszos képalkotás új lehetőségeket biztosít.

Az FX3 kompatibilis számos rögzítési funkcióval, mint például az S-Log3 gamma S-Gamut3.Cine színbeállítással a gazdag színskála és gradiáció érdekében, amely széles dinamika- és színtartományú rögzítést tesz lehetővé. Továbbá a kamera támogatja az XAVC S és a XAVC S-I formátumú felvételt 4K-ban (QFHD) és a XAVC HS(MPEG-H HEVC/H.265, kizárólag 4K) formátumot is. A 4K 60p 10-bit 4:2:2-ben vagy 16-bites RAW formátumban készített felvételek, az A7S III-hoz hasonlóan az FX3 is képes 16 bites RAW formátuban a HDMI csatlakozón át továbbítani külső eszközökre.Az FX3 szenzormozgatásos stabilizálása nagyban hasonlít az A7S III-hoz. Az FX3 öttengelyes optikai vázstabilizátorral rendelkezik, emiattrendkívül hatékony kézi felvételek készítéséhez. A nagy pontosságú stabilizálóegység és a giroszkópos érzékelők lehetővé tették az Active Mode beépítését,amely minden formátumban – beleértve a 4K formátumotis – működik. A vázon belüli képstabilizálás minden objektívvel elérhető, beleértveazokat az E-bajonettes objektíveket is, amelyek nem rendelkeznek beépített optikaiképstabilizátorral. 

A kamera a giroszenzorok adatait metaadatként a fájlba írja, ez lehetővé teszi a digitális korrekció utólagos alkalmazását a Sony Catalyst Browse vagy a Catalyst Prepare szoftverekkel, így egyensúlyban tartható a vágás mértéke és a stabilizáció erőssége.A két CFexpress Type A kártyahelynek köszönhetően az FX3 gyors, minden korábbinál nagyobb felvételi szabadságot biztosító rögzítést teszlehetővé. A felhasználók az adatokat egyszerre rögzíthetik mindkét kártyára,a „relay” mód pedig automatikusan a második kártyára vált, ha az elsőtár megtelik rögzítés közben.

Címkék:
A kért blogbejegyzés nem létezik, vagy időközben törölték.

Események

Események
Nikon Z6 III tesztnap a Tripontban - Perger Viki előadás

Nikon Z6 III tesztnap a Tripontban - Perger Viki előadás

xMatyi Tibor 10 hónapja 0 hozzászólás
Események
Fujifilm-nap a Tripontban - Összefoglaló

Fujifilm-nap a Tripontban - Összefoglaló

xSándor Anna több mint 1 éve 0 hozzászólás

Magazin

Inspiráció
Mesterségek Memoárja

Mesterségek Memoárja

Tripont 11 hónapja 1 hozzászólás
Inspiráció
Nőnapi kérdezz-felelek fotósokkal – Borzi Vivien

Nőnapi kérdezz-felelek fotósokkal – Borzi Vivien

Tripont több mint 1 éve 0 hozzászólás