{{Blog.cim}}

share

„Sok leendő fotós teszi fel a kérdést, hogy hogyan lehet egy stúdió fotózás során a világítást előkészíteni a portréfotózáshoz. Mivel tudjuk, hogy ezt nagyon nehéz konkrét példák nélkül megtanulni, ezért úgy döntöttünk, hogy ezzel a divatfotózásról szóló cikkel igyekszünk bepillantást nyújtani.”

A felhasznált világítástechnika

„Ahhoz, hogy a beállításokat könnyen tudjuk reprodukálni alegtöbb stúdióban, három Hensel Integra 500 fejgenerátoros vakut használtunk.Emellett a legnépszerűbb fényformáló eszközöket alkalmaztuk: 90cm-es octaboxot,120cm-es ezüst derítőernyőt, beauty dish-t, hagyományos reflektorokat, valamint60X120 cm-es és 30X180 cm-es csíkboxokat (ideális esetben ezek azonos méretűek,de most azzal kellett dolgoznunk, ami kéznél volt). Ezek mellett derítőlapokatis használtunk.


Beállítás 3


Ez egy nagyon egyszerű beállítás. Fő fényforráskéntfejgenerátoros vakut használtuk octabox-szal.

Egészalakos képeket készítettünk a modellről, ezért30X180cm-es csíkboxot használtunk a modell bal oldalára állítva, mivel ez asoftbox különösen alkalmas az egészalakos képek készítéséhez.

A végeredmény a sötét háttérből élesen kiemelkedő, ragyogóanmegvilágított modell volt.

A beállítás vázlata:

 

Beállítás 4


Következzen egy beállítás egyetlen fényforrással. A főfénytebben az esetben egy octabox-szal felszerelt fejgenerátoros vaku jelentette. Amodell két oldalán egy-egy nagy fehér derítő panelt használtunk, hogy az oldalsórészeket is fénnyel töltsük meg.

Mint kiderült, ez a beállítás is elegendő volt ahhoz, hogyizgalmas képet készítsünk. Ahogyan a képen is látható, a háttér egyenletesenlett megvilágítva.

Miért az octabox a kedvenc eszközöm? A válasz egyszerű: nagyonszeretem lágy, mégis könnyen kontrollálható fényét.

A beállítás vázlata:

 

Beállítás 5


Ennél a beállításnál a főfényt egy octabox biztosítja.Háttérvilágításnak egy csíkboxot használtunk, melyet egy fényvisszaverőpanellel választottunk el a háttértől, hogy csökkentsük a diffúz fényt.

A háttér színátmenetéhez egy 12”-os reflektorral felszereltfejgenerátoros vakut használtunk méhsejtráccsal. A fehér terület a háttéren mégélénkebbé teszi a képet.

Ha kreatívabb szeretnél lenni, és a háttérvilágítástbiztosító egységen színszűrőt használnál, különleges hatást adhatsz a képnek ésa lágy szürke hátteret színessé varázsolhatod. A méhsejtráccsal a háttérbenlátható fehér terület nagyságát is könnyen állíthatod.

A beállítás vázlata:

 

Beállítás 6


A 4-es beállítás módosításával csináltunk egy olyanbeállítást is, ahol a háttér egyenletesen szürke.

A hagyományos reflektorral felszerelt háttérvilágításhozzáadásával megvilágítottuk a hátteret és megváltoztattuk a kép hangulatát.Ezzel azt szerettük volna megmutatni, hogy egy beállítás milyen könnyenmegváltoztatható egy meghatározott célnak megfelelően.

A beállítás vázlata:


Beállítás 7


Az egész alakos kép készítése egy magas modellel egységesmegvilágítást igényel a kép tetejétől az aljáig. Ezt egyszerű elérni, ha egycsíkbox-szal kiegészített fejgenerátoros vakut használsz fő fényforrásként.

A háttérvilágításhoz is csíkboxot használtunk. A modellmindkét oldalára fényelnyelő fekete paneleket állítottunk, így a vakuk fényenem tükröződött kontrollálhatatlanul a modell mögött.

A beállítás vázlata:

 

Beállítás 8


Ennél a beállításnál fő fényforrásként a vakut octabox-szalszereltük fel.

A háttér fényforrása és egy csíkbox a modell mögé balra letthelyezve épp olyan magasra, hogy átvilágítson a haján.

Ellenfényként egy fényvisszaverő panelt is elhelyeztünk amodell jobb oldalán.

Ez a beállítás megfelelő erősségű és egyenletesmegvilágítást biztosított és kiemelte a modellt a háttérből.”

A beállítás vázlata:

 

Beállítás 9


A stúdióban ritkán használunk derítőernyőt, bár külsőhelyszíneken gyakran használt eszköz kompakt mérete és azonnalifelhasználhatósága miatt.

Fő fényforrásként a vakut egy ezüst ernyővel használtuk, ígyvégeredményben lágy, mégis briliáns és egyenletes fényt kaptunk.

A fénysugár a fényforrástól indulva egyenletes sugárbanterít be mindent, ami az útjába kerül. Ebben az esetben egy nagy ernyőthasználtunk, ami egy az ernyő mozgatásával könnyen irányítható sugárnyaláboteredményezett. Ha közelebb helyeztük a reflektorhoz, keményebb, ha távolítottuktőle lágyabb fényt adott.

Az ernyő szinte a fotós feje fölé lett helyezve, kisséjobbra és erőteljesen lefelé irányítva.

A beállítás vázlata:

 

Beállítás 10


Ennél a képnél fő fényforrásunk a beauty dish volt. Hogy mégcélzottabban érkezzen a fénysugár a középső traktusba, fém méhsejtrácsot isrögzítettünk rá.

A modell két oldalán fényelnyelő fekete paneleketállítottunk fel. A modell fekete bőrdzsekit viselt, amit egy egészen keskenyfénysugár világított meg, így a háttér teljesen feketének tűnik.

A második képen a hátteret egy 9”-os reflektorralvilágítottuk meg, melyet méhsejtráccsal láttunk el, így a bőrdzseki jobbanelkülönült a háttértől.”

A beállítás vázlata:



Az eredeti cikk itt olvasható.


A cikkben szereplő eszközök listája:


Címkék:
A kért blogbejegyzés nem létezik, vagy időközben törölték.

Események

Események
Nikon Z6 III tesztnap a Tripontban - Perger Viki előadás

Nikon Z6 III tesztnap a Tripontban - Perger Viki előadás

xMatyi Tibor 10 hónapja 0 hozzászólás
Események
Fujifilm-nap a Tripontban - Összefoglaló

Fujifilm-nap a Tripontban - Összefoglaló

xSándor Anna több mint 1 éve 0 hozzászólás

Magazin

Inspiráció
Mesterségek Memoárja

Mesterségek Memoárja

Tripont 11 hónapja 1 hozzászólás
Inspiráció
Nőnapi kérdezz-felelek fotósokkal – Borzi Vivien

Nőnapi kérdezz-felelek fotósokkal – Borzi Vivien

Tripont több mint 1 éve 0 hozzászólás